Ruster Familieparken for fremtiden

Sarah Wyss, daglig leder i Namsskogan Familiepark & Hotell, tar grep for at familieparken fortsetter å være et attraktivt reisemål.

–Vi er glade for at reiselivet i regionen prioriteres høyt i omstillingsprogrammet. Reiselivet er veldig viktig for regionen og familieparken er en stor aktør. Nå ruster vi oss for årene som kommer ved hjelp av omstillingsmidler. Det er vi takknemlige for, sier Sarah.

Ved hjelp av omstillingsmidler er familieparken godt i gang å legge ny strategi for årene som kommer. Det innebærer blant annet workshops og kompetanseheving blant de ansatte, og en bevisstgjøring på hvilken retning parken skal ta i formidlingsarbeidet framover.

Familieparken bruker omstillingsmidler til å legge ny strategi for årene som kommer.

Campingturisme

For reisevanene til nordmenn endret seg kraftig under pandemien, noe også familieparken på Trones i Namsskogan merker.

–Folk har begynt å heller velge camping fremfor hotell, og vi må derfor bli mye flinkere til å fortelle om tilbudet vi har her. Campingferien kan jo kombineres med besøk hos oss, smiler Sarah.

Sarah Wyss, daglig leder i Namsskogan Familiepark & Hotell, tar grep for at familieparken fortsetter å være et attraktivt reisemål.
Sarah Wyss, daglig leder i Namsskogan Familiepark & Hotell, tar grep for at familieparken fortsetter å være et attraktivt reisemål.

Dyrevelferd

Hun forteller at god dyrevelferd og bærekraft er noe som opptar de reisende nå i mye større grad enn tidligere.

–Det holder ikke at vi selv vet vi har god dyrevelferd og tar bærekraftige valg, men de besøkende vil se det med egne øyne. Det skal helst være et gjennomgående uttrykk gjennom hele opplevelsen.

At dyrevelferd og bærekraft må formidles helt eksplisitt har Sarah merket spesielt de siste årene.

–Dette er store tema som vi tar på alvor, og som vi nå ser på i strategiarbeidet sammen med omstillingsprogrammet, sier Sarah.

Dyrevelferd og bærekraft opptar de reisende nå i mye større grad enn tidligere.

Publikumsrekord

I 2021 hadde parken publikumsrekord med 55.000 besøkende, hele 10.000 flere enn på et normalt driftsår. Om bare noen uker er det sesongåpning igjen. Sarah er spent på reisevanene til nordmenn og nå også utlendinger denne sommeren.

–Vi har et stort potensial til å nå folk som er på norgesferie, men vi vil aldri ha det samme kundegrunnlaget som Tusenfryd og Kristiansand Dyrepark. Derfor må vi bruke våre fortrinn. Det skal vi bli enda flinkere på sammen med omstillingsprogrammet, sier Sarah.

Viktig aktør
Eirik H. Iversen, daglig leder i Børgefjell Utvikling er glad for at Familieparken nå sørger for at de også vil være en attraktiv reiselivsaktør i årene som kommer.

–Familieparken har stor betydning for regionen, og nå har de muligheten til å kjøre en strategiprosess som kan gi gode ringvirkninger i lang tid framover.

–Parken er inne i en spennende omstillings- og utviklingsprosess og resultatene av dette vil bety mye for besøkende og innbyggere i området.

Eirik H. Iversen, daglig leder i Børgefjell Utvikling er glad for at Familieparken nå sørger for at de også vil være en attraktiv reiselivsaktør i årene som kommer.

Del: